| Auteur |
Bericht |
Zorro
|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 21:18 Onderwerp: Interessepeiling van mijn Galant in onderdelen |
|
|
Ja jullie lezen het goed
Aangezien ik momenteel 3 auto's heb en ik bij de verkoop van de Galant een oor ben aangenaaid en er schijnbaar niet voldoende interesse is vanuit GF wil ik even voor mezelf inventariseren of ik op deze manier nog iets overhoud aan een Galant waar ik zoveel aan heb gedaan.
Dus dit is geen definitieve verkoop van de losse onderdelen aangezien het compleet verkopen het meest voor de hand ligt, maar als ik met de onderdelen richting een bepaald bedrag toeloop dan zit te kans er dik in dat hij dus zo de deur uit gaat.
De onderdelenlijst.
Dynamo, in dec vervangen en 500km mee gereden.
Wielnaven achter, 1 heeft er +-3000 km op de ander +-5.
Orginele GTI velgen met winterbanden profiel nog goed.
lederen interieur waarvan de voorstoelen electrisch verstelbaar zijn,
Accu is ook 500km oud.
Voor de rest is de auto compleet dus mocht je iets nodig hebben dan hoor ik graag wat je ervoor geeft, mag ook via pm.
Het is dus de bedoeling om hieronder gewoon het onderdeel waar belang voorstaat met een bod te plaatsen.
En voor de rest geef maar een gil wat nodig is auto is nog helemaal compleet
Link naar de complete auto voor foto's:
http://www.galantfans.nl/viewtopic.php?t=2534
|
|
| Naar boven |
|
|
Galant-GTI-2.0 club GF lid

|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 21:26 Onderwerp: |
|
|
Als ik jou was zou ik die weg niet gaan bewandelen. Tenzij je enorm veel tijd hebt, en veel plaats hebt.
Je verkoopt meestal in het begin wel een paar onderdelen, maar je blijft met een enorme hoop zitten. En daarmee kun je dan eindeloos blijven zeulen.Als je zelf wat onderdelen kunt gebruiken, of ze gemakkelijk kunt opslaan, loont het zich wel om de auto te slopen, maar een Galant slopen puur met het oog op de financiën heeft vrij weinig zin.
Hoeveel wil je voor de complete auto hebben? Is die prijs dermate hoog dat je hem daarvoor niet verkocht krijgt? Zo ja, dan begin maar niet eens aan onderdelen , want dan kom je niet eens in de buurt van dat bedrag...
Ik heb zelf ook een aantal Galants(6g's) gesloopt, maar voor het geld op de korte duur hoef je het echt niet te doen. Uiteindelijk heb ik er wel een mooie winst op gemaakt, maar daar is wel een ENORME tijd overheen gegaan, en ik heb zelfs de kleinste onderdeeltjes opzij gelegd met het slopen. Heb er nu nog eentje staan(6G), waarmee ik eigenlijk de zwarte GTi van nieuwe plaatwerkdelen zou gaan voorzien, maar nu dat niet doorgaat ga ik die echt niet meer slopen. Verkopen, en anders export, maar aangezien ikzelf geen onderdelen nodig heb, ga ik geen jaren lopen zeulen met de delen van die Galant.
|
|
| Naar boven |
|
|
Zorro
|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 21:38 Onderwerp: |
|
|
Dat snap ik idd, maar daarom is het ook een interessepeiling.
Ik heb m even op Mp gehad en het hoogste bod daar was 1400 euro, achteraan gemaild en niks van gehoord, zelf hoopte ik toch wel wat meer terug te krijgen, daar pin je je naargenoeg toch op vast als je er onkosten aan maakt en dat is fout schijnbaar.
Ik had zelf 1500 in gedachten als bodemprijs maar ik vrees dat ik zelfs daar misschien van moet afwijken, en dat had ik niet verwacht, als je kijkt hoeveel auto je voor je geld krijgt zijn ze belabberd weinig waard.
Heb ook getwijfeld om nog een paar dingetjes te doen zodat hij technisch helemaal 100% is maar ik vrees dat het geen bal uitmaakt.
Word een ander verhaal als iemand meer wil betalen als ik de laatste puntjes op de i zet natuurlijk maar ik ben er behoorlijk klaar mee, heb nog nooit zo'n goeie auto gehad die ik zo slecht kwijtraak, moet wel zeggen dat ik hem slechts 1 keer op mp heb gehad en dat was voor 2000 euro maar dat was omdat ik ervanuitga dat mensen snappen dat er niet voor niets bieden bijstaat.
Dat ding heeft me in een jaar tijd 1 keer laten staan en dat was omdat de dynamo kapot ging in december, ik heb verdorie een Astra gehad die om de haverklap naar de kloten ging en die was ik binnen 1 dag op mp al kwijt ...
En mocht het echt niet lukken, tja dan houd ik hem gewoon zelf, want ik was niet van plan om hem weg te gaan geven, maar goed ik wilde eigenlijk goedkoop gaan rijden zodat ik op den duur er een VR4 naast kan hebben, nog steeds mijn droom(gezins)auto
Jammer maar waar, en zo......dat lucht op.
|
|
| Naar boven |
|
|
ghino club GF lid

|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 22:21 Onderwerp: |
|
|
waarom er dan geen klein goedkoop wagentje ernaast?
eerste perspectief lijkt het duruder maar als je beetje slim switcht kan je er zelfs nu al goedkoper mee zijn.
binnen 2 x tanken met de glaant kan je de kleine wagen er al uit hebben (per 3 maanden).
en dit is in het geval van de 1.8 met een 1.0 erbij.
goedkoop swifie of alto of iets dergelijks kost geen drol.
je gooit de galant als hobby en voor lange afstanden, het goedkope wagentje voor in de buurt en voila... ge bespaart al snel.
|
|
| Naar boven |
|
|
foks
|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 22:23 Onderwerp: |
|
|
niemand kent het model, dat werkt tegen je.
bij 'japanner' denken mensen aan een Nissan zonder opties.
|
|
| Naar boven |
|
|
Zorro
|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 23:14 Onderwerp: |
|
|
@Ghino, daar heb je helemaal gelijk in maar voor mij zit dat toch anders, ik rijd voor mijn werk voornamelijk binnendoor met om de 2 meter een dikke eik die begint waar de weg ophoud, dat betekend dat ik dus niet met een gebakje naar mijn werk wil, heb al 1 zwaar autoongeluk op mijn naam staan en sindsdien is het mijn overtuiging dat ik liever wat meer kreukelzone heb.
En punt 2 is dat ik al voorzien ben van een andere auto, ik wilde metname goedkoper gaan rijden en heb daarom gekozen voor een auto op gas om nog eens wat uit te sparen.
En de enige andere Galant die er komt is een VR4, mede omdat ik er zo verslaafd ben aan het model en alles eromheen, zelf mijn collega's worden ziek van mijn gelul over Galants
En @Foks daar heb je helaas ook helemaal gelijk in, ik dacht bij jappen ook aan suffe gebakjes met een plastic interieur en lelijke stoffen bekleding die soms regelrecht uit bankstellen van de hippietijd leek te komen of aan gigantische racemonster
Maarja klik en lees, maar dat doen ze ook niet die koopjesjagers.
|
|
| Naar boven |
|
|
mitsu-galant
|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 23:24 Onderwerp: |
|
|
wel zonde je krijg er idd niet veel
meer voor. Maar word het een 7 of 8g
vr4?
|
|
| Naar boven |
|
|
KNOEI 7G club GF lid

|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 23:37 Onderwerp: Re: Interessepeiling van mijn Galant in onderdelen |
|
|
Zou hem graag willen hebben . Maar zoals je weet zit dat er niet in . En inderdaad dat onbekende en 230.000 op de teller schrikt toch mensen af jammer genoeg.
Maar mocht ie echt in onderdelen weggaan dan kan ik nog wel wat kleine dingetjes gebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|
mitsu-galant
|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 23:39 Onderwerp: |
|
|
ja ik zal ook een aantal
onderdelen willen.
|
|
| Naar boven |
|
|
Zorro
|
Geplaatst: Di mrt 09, 2010 23:45 Onderwerp: |
|
|
Het word waarschijnlijk een 8G vr4 alhoewel ik de 7 ook nog steeds super vind, heb al de eer gehad op een stukje met malfie mee te rijden maar wat een monsterlijk mooie auto en wat een vermogen
|
|
| Naar boven |
|
|
|