Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers!
Als inloggen en/of posten niet lukt: verwijder je cookies!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!    ThuisThuis    AlbumAlbum     KalenderKalender

8G Galant in klokje rond!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> Internet foto's en filmpjes
Auteur Bericht
mitsu-galant

BerichtGeplaatst: Ma nov 17, 2008 16:34    Onderwerp: 8G Galant in klokje rond! Reageer met quote

http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=109&cache=no

kijk en geniet. Behoorlijk veel aan de hand. Niet
verwacht van de galant. Maarja het is ook een 8G he Laughing
Naar boven
Michel m-rec
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Ma nov 17, 2008 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk filmpje Mitsu, lijkt een beetje op mijn verhaal, hiervoor ook bijna 5 jaar Mazda gereden en ook overgestapt op "Galant",maar ik denk (hoop niet dat iedereen boos wordt Embarassed ) dat Mazda misschien iets betrouwbaarder is dan de 8G, maar dat zal toch verschillen per auto.
Mijn Mazda had eigenlijk nooit wat met 389.000 op gas,maar ik kon ook iemand met dezelde auto op benzine en die heeft hem weggedaan wegens heeeeel veeeel ellende! Verschilt per auto denk ik.
Heeft hij zich al aangemeld, haha. Mr. Green
Naar boven
mitsu-galant

BerichtGeplaatst: Ma nov 17, 2008 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Michel m-rec schreef:
Leuk filmpje Mitsu, lijkt een beetje op mijn verhaal, hiervoor ook bijna 5 jaar Mazda gereden en ook overgestapt op "Galant",maar ik denk (hoop niet dat iedereen boos wordt Embarassed ) dat Mazda misschien iets betrouwbaarder is dan de 8G, maar dat zal toch verschillen per auto.
Mijn Mazda had eigenlijk nooit wat met 389.000 op gas,maar ik kon ook iemand met dezelde auto op benzine en die heeft hem weggedaan wegens heeeeel veeeel ellende! Verschilt per auto denk ik.
Heeft hij zich al aangemeld, haha. Mr. Green

Ik ben vind de 6&7G veel betrouwbaarder. Ik heb
al zo veel slechte verhalen gehoord. En de 6 en 7G (bijna)
alleen goede en ze zijn ook al een stukkie ouder Yellow Wink
Naar boven
Michel m-rec
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Ma nov 17, 2008 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja je hebt waarschijnlijk gelijk, maar ja het oog wil ook wat, niet dat ik de 7G niet mooi vind begrijp me goed maar ikzelf ben persoonlijk voor het uiterlijk gegaan en ook een beetje betaalbaar, als ik zie wat een kameraad van mij betaald heeft voor een BMW 3 serie meende ik, zelfde bouwjaar, heeft bijna het dubbele van mij betaald dus ja kan ik voor dat geld nog heel wat versleutelen als het zou moeten Yellow Wink .
Naar boven
metaripley

BerichtGeplaatst: Ma nov 17, 2008 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben alleen al voor het uiterlijk van de 8G gevallen zonder verder enige info. En er is misschien wel een verschil in leeftijd van de 8G.
1999 of 2004 is wel een degelijk verchil en ook dat is volgens mij wel bij veel auto's.
Daarbij komt het gebruik er ook nog eens bij. Oud omatje of een jonge gast van net 18.....
Naar boven
JJ motion
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Ma nov 17, 2008 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Had het al in de autoweek gelezen, maar dit filmpje is ook wel leuk om te lezen.

Ondanks de aantal verbeterpunten is de gebruiker toch erg tevreden over de auto in het filmpje!

En als ik dan ook wat over de 8G moet zeggen, zeker het mooiste model, wat zeker ook nog steeds erg eigentijds is, wat je van de andere modellen toch zeker niet kunt zeggen!
Naar boven
Xenon
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Di nov 18, 2008 01:51    Onderwerp: Reageer met quote

mitsu-galant schreef:

[...]
Ik ben vind de 6&7G veel betrouwbaarder. Ik heb
al zo veel slechte verhalen gehoord. En de 6 en 7G (bijna)
alleen goede en ze zijn ook al een stukkie ouder Yellow Wink

Ik heb 4 jaar een 6G (2.0 GLSi: 59k->144k) gehad, 6 jaar een 7G (2.0 V6 GTi: 35k->147k) en nu ruim 5˝ jaar een 8G (2.5 V6 A/T: 184k->273k->) en heb met alle drie de auto's nooit serieuze problemen gekend. Alle G's vind ik zeer solide. Daarbij is m'n 8G met nu 273k achter z'n kiezen echter duidelijk het exemplaar met de meeste ervaring van de drie. En ondanks z'n respectabele km-stand kraakt niets, rammelt niets, bokt niets, tikt niets, lekt niets en hapert niets.
Ik ken jongere en modernere Europeanen die niet eens 'n plaatsje in de schaduw van m'n 8G verdienen...

Wat het "Klokje rond" artikel betreft: beetje jammer dat het uitgerekend een GDI-uitvoering betreft. Zonder de GDI-rijders te willen kwetsen, fluister ik dat de GDI in mijn ogen toch wel 'n zorgenkindje is. Ook de GDI van m'n ex liep nooit echt lekker rond (wat ook niet voor elkaar te krijgen was), klonk altijd nogal rauw en kon last hebben van "humeur". De GDI's (ook Carisma's) kunnen maar moeilijk vreugdedansjes bij hun eigenaren uitlokken. Het zijn nu eenmaal gevoelige motoren die het al gauw niet meer helemaal naar hun zin hebben en dat dan ook duidelijk laten merken.
Zeker niet bedoeld als offence richting GDI-rijders, maar een puur persoonlijke conclusie op basis van eigen ervaringen.
Naar boven
foks

BerichtGeplaatst: Di nov 18, 2008 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

mijn vorige 6G had behoorlijk veel aandacht (=geld) nodig om op de weg te blijven, er is werkelijk vanalles stuk gegaan aan kleine dingetjes. Heeft misschien te maken met z'n onbekende verleden. De motor op zichzelf was echter nooit in de problemen.
Naar boven
ghino
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Di nov 18, 2008 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

firephoxie schreef:
mijn vorige 6G had behoorlijk veel aandacht (=geld) nodig om op de weg te blijven, er is werkelijk vanalles stuk gegaan aan kleine dingetjes. Heeft misschien te maken met z'n onbekende verleden. De motor op zichzelf was echter nooit in de problemen.

Kijk is naar de leftijd van je oude wage toen die problemen ging geven....
Kijk dat er dan onderhand onderdelen vervangen moeten worden is niet meer als logisch.
Naar boven
foks

BerichtGeplaatst: Di nov 18, 2008 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

true. Was 13 jaar toen ik 'm kocht... uh, de auto dus Laughing
Naar boven
SisterOfMercy

BerichtGeplaatst: Di nov 18, 2008 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

firephoxie schreef:
true. Was 13 jaar toen ik 'm kocht... uh, de auto dus Laughing

En je geestelijke leeftijd natuurlijk ook, huhuh Twisted Evil

Vond het artikel maar wat suf, dacht echt even dat er een gek was die een miljoen kilometers in z'n 8G gereden had.

De slöpel van m'n ouders (paar slöpels terug) heeft ook een twee keer het klokje rond gereden. Maar toen zat er nog een cijfer minder op.
Naar boven
ghino
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Di nov 18, 2008 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ja het izjn ouderwetse klokjes... neit die nieuwe van tegeworodig want die krijgt bijna neimand meer rond Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> Internet foto's en filmpjes Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Gehost door MessageBoard.nl