Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers!
Als inloggen en/of posten niet lukt: verwijder je cookies!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!    ThuisThuis    AlbumAlbum     KalenderKalender

Witte 6G GLS sedan in ... GOUDA!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> G-spot (gespot)
Auteur Bericht
MarkSanne
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za jul 18, 2009 23:12    Onderwerp: Witte 6G GLS sedan in ... GOUDA! Reageer met quote

Jaja, vandaag tijdens een ritje naar de Lidl staat daar zowaar... een in nog goede staat verkerende 6G GLS sedan automaat met de dikkere plastic voor en achterbumpers, mistlampen en koplampsproeiers, kortom: zo ongeveer alle luxe die toen (hier) leverbaar was. Helaas niet gedacht om te zien of er zelfs airco en koplamphoogteverstelling in zat, maar zag wel verwarmde voorstoelen. Interieur zag er ook nog goed uit.

GF visitekaartje natuurlijk achtergelaten. Wie weet!

Edit: ik zie op RDW dat de auto sinds iets meer dan een maand op naam staat, dus zeer waarschijnlijk is 'ie nieuw in 't dorp Yellow Wink. Verder grappig te zien dat dit waarschijnlijk een van de laatste 6G's geweest zal zijn die geleverd is in NL, want de orginele toelatingdatum is 22-06-1993 !
Naar boven
Galant-GTI-2.0
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Za jul 18, 2009 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Nice!! Was het een GLS of een GLSi? (edit; laat maar hangen. 1993; kan niet anders als GLSi zijn)
Koplampsproeiers in een NL 6G, da's zeldzaam. Moet een extra optionele "pack" indertijd geweest zijn, zeker als hij ook nog eens voorzien is van verwarmde stoelen.

22-06-1993 , dat moet inderdaad eentje van de ALLERlaatste 6G's zijn geweest. Niet alleen in NL, maar een van de allerlaatste die wereldwijd is afgeleverd. Grappig; hij is precies 6 dagen, en 4 jaar later dan die van mij voor het eerst toegelaten in Nederland. Mijne als 1 van de allereerste, dit zeker als 1 van de laatste.

Ziet er overigens zo op de foto erg goed uit. Hopelijk meld de eigenaar zich hier aan Smile
Naar boven
ghino
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Zo jul 19, 2009 11:22    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker een juweeltje.
mooi gespot Mark
Naar boven
Oxygenefrl

BerichtGeplaatst: Zo jul 19, 2009 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Erg mooie spot. Zonder die koplampsproeiers en zijstrips is et een kopie van die van mij toen hij nog standaard was.
Naar boven
FatalZero

BerichtGeplaatst: Zo jul 19, 2009 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Mark, het is inderdaad een mooie wagen. Die velgen staan 'm goed!

Verwarmde voorstoelen lijken mij ook nog wel wat om te hebben. Lekker voor in de winter. Smile

Ik hoop dat de eigenaar / eigenaresse nog even een berichtje plaatst op het forum.
Naar boven
leonjol

BerichtGeplaatst: Zo jul 19, 2009 22:02    Onderwerp: Re: Witte 6G GLS sedan in ... GOUDA! Reageer met quote

haha wat grapig ik zag hem pas bij het schade huis staan.
Naar boven
MarkSanne
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo jul 19, 2009 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Leon,

Was er toen jij 'm zag schade of was het al gerepareerd? En als er schade was: waar?
Naar boven
ghino
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Ma jul 20, 2009 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Of werkt die toevallig daar Mr. Green
Naar boven
leonjol

BerichtGeplaatst: Ma jul 20, 2009 22:57    Onderwerp: nog meer foto's Reageer met quote

hier zijn nog wat foto's Smile
eerder genomen

met andere velgen Smile

grt leon

Laatst aangepast door leonjol op Ma jul 20, 2009 23:34, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Galant-GTI-2.0
club GF lid
club GF lid

BerichtGeplaatst: Ma jul 20, 2009 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Erg mooie 6G. Op die laatste foto's is hij zo te zien echt nog helemaal origineel. Zelfs met stalen velgen met wieldeksels. De nieuwe velgen zijn een stuk vooruitgang, mochten enkel een maatje groter. 15" gok ik dat het is.
Naar boven
mitsu-galant

BerichtGeplaatst: Wo jul 22, 2009 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Zo die ziet er prachtig uit :O
Naar boven
leongalant

BerichtGeplaatst: Di feb 23, 2010 00:52    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een 2.0 GLSi Special. De Special is eigen een Galant voor toendertijd Noorwegen, Denemarken of Zweden. Deze waren verkeerd gelost en gingen als special verder als uitloopmodel. Ze zijn zelfs als GLi geleverd toen. Zelfs het electrische schuifdak zit er af fabriek in. Verder de koplampsproeiers, sterkere accu en idd stoeverwarming. Airco zat er helaas niet standaard op. Wel een superkar, nog steeds.....
Naar boven
foks

BerichtGeplaatst: Di feb 23, 2010 02:28    Onderwerp: Reageer met quote

grappig om te weten, kleine details
Naar boven
Robbert Rally Art

BerichtGeplaatst: Di feb 23, 2010 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

LeonGalant heeft inderdaad gelijk, het is een zogenaamde "Zweedse Uitvoering" Maar deze witte is extra luxe en nog supermooi om te zien. Op marktplaats staat nog exact dezelfde die hebben naast elkaar op de boot gestaan denk ik. http://link.marktplaats.nl/316004912
Die wagen staat er ook al maanden zo niet jaren Te-Koop, maar de prijs van die wagen is idioot hoog ondanks z,n lage kilometerstand maar hij is al van 3500,00 naar 1950,00 gezakt. Ook van de GLi uitvoeringen zijn er "Zweedse" uitvoeringen hier op kenteken gezet voornaamlijk in de kleur Bordeaux Rood, je kunt ze makkelijk aan de koplampsproeiers herkennen. Ik heb er zelf ook 1 gehad en die was van 04-1992. Wel lekker in de winter hoor, altijd een warme kont hahahaha
Naar boven
leongalant

BerichtGeplaatst: Do feb 25, 2010 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Die witte staat inderdaad al even te koop. Ik ben er bij geweest toen ze 'm net ingeruild hadden. Toen bleek dat de koppeling er kompleet uitlag met rijden. In de 2 begon 'ie al te gieren en geen snelheid te maken. Ze dachten gouden handel in handen te hebben maar dat blijkt niet zo te zijn na deze statijd, haha.
Naar boven
Robbert Rally Art

BerichtGeplaatst: Do feb 25, 2010 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

leongalant schreef:
Die witte staat inderdaad al even te koop. Ik ben er bij geweest toen ze 'm net ingeruild hadden. Toen bleek dat de koppeling er kompleet uitlag met rijden. In de 2 begon 'ie al te gieren en geen snelheid te maken. Ze dachten gouden handel in handen te hebben maar dat blijkt niet zo te zijn na deze statijd, haha.

Griezelmina zeg, dan zou mij het benieuwen wat voor een piloot er in die Galant heeft gereden. Want het is een hele prestatie om een koppeling te vernaggelen binnen de 60.000km hahahaha. Wat ik ook zo raar vind is dat rode sierstukje? op de uitlaat, geen porem.
Naar boven
leongalant

BerichtGeplaatst: Za feb 27, 2010 01:17    Onderwerp: Reageer met quote

Robbert Rally Art schreef:
leongalant schreef:

Griezelmina zeg, dan zou mij het benieuwen wat voor een piloot er in die Galant heeft gereden. Want het is een hele prestatie om een koppeling te vernaggelen binnen de 60.000km hahahaha. Wat ik ook zo raar vind is dat rode sierstukje? op de uitlaat, geen porem.

ja, dat rode is idd erg lelijk. Hij was van een oudere man geweest en tja, die kan dus blijkbaar niet rijden en/of koppelen. Zonde en tja, maakt 'm dan nog steeds niet interessant. Beetje werk en de koppelingset kost toch wel iets....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> G-spot (gespot) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Gehost door MessageBoard.nl