Motor zoemt

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Ran-DiZzle

Motor zoemt

Bericht door Ran-DiZzle » 13 jul 2015, 13:52

Sinds n paar dagen zoemt m'n motor, met het toerental mee, stuurpomp al uitgesloten. En de motor zelf is het niet.
De overige aanbouw-meedraaiende-delen kan ik niet goed bij om te checken.

Someone help me, en eventueel 2e hands onderdeel aanbieden.

Xx
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////

marksanne
GF Team Member
GF Team Member

Re: Motor zoemt

Bericht door marksanne » 13 jul 2015, 15:27

klinkt al snel als een lager, versnellingsbak prise-as lager bijvoorbeeld?
driving the first VR2 in NL since 2006 (project VR2)

---co-founder of GalantFans---

menno3x8g

Bericht door menno3x8g » 13 jul 2015, 19:32

Of aircopomp, dynamo, spanrol?
Als het je lukt om een lange staaf tegen dat onderdeel te zetten, kan je soms een sterke trilling voelen als dat lager het aan het begeven is.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.` (http://www.woorden.org/woord/galant)

Galant-gti-2.0

Bericht door Galant-gti-2.0 » 13 jul 2015, 20:10

Je zult toch een klein beetje moeten sleutelen om de rest te kunnen uitsluiten. Haal de riemen 1 voor 1 eraf, en laat de motor na iedere riem draaien. Doet hij het na de eerste riem niet meer , weet je dat het in 1 van die aanbouwdelen zit. Bedenk me net, 8g heeft maar 1 multiriem volgens mij; maar dat maakt verder niks uit. Riem eraf, en laten lopen. Als dan het geluid weg is; weet je dus dat het in 1 van die aanbouwdelen zit. Vervolgens kun je het beste een erg lange schroevendraaier pakken, deze op de dynamo , aircopomp enz houden (1 voor 1), en het handvat in je oor drukken. Komt het geluid daarvan af, hoor je dat erg goed via die schroevendraaier. Wil je het meteen goed doen, ga naar een garage. Ieder beetje garage heeft een soort stethoscoop om die geluiden te kunnen vinden, vraag gewoon even of je die kunt lenen.

Zit het daar niet in, zul je verder moeten zoeken. Zet de versnellingsbak vrij, en kijk of het geluid weg is. Ga rijden en trap de koppeling eens volledig in als je het geluid hoort. Neemt het geluid toe met het toerental of niet? Zit het alleen in bepaalde versnellingen ? Ga het eens verder definieëren, en post het dan eens hier, dan kunnen wij veel gerichter antwoorden geven ;)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
1991 Galant GTi-16v Blauw 145hp

Ran-DiZzle

Bericht door Ran-DiZzle » 16 jul 2015, 00:36

Hmm, ik dacht dat ik het duidelijker had geformuleerd dan dat het er staat haha.. het is niet de motor of de vbak. Het zit m 100% in de aanbouwdelen. Alleen welke. Waarom ik dacht het hier te posten was: misschien heeft een galant/motion rijder het ook al eens gehad en kunnen ze misschien melden welk euvel het bij hun was. Zodat ik datgeen als eerst kan "uitsluiten"

In ieder geval bedankt voor je uitleg. Ben gelukkig niet vies van n beetje sleutelen.
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////

Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”